Page 7 - 2011 Faces Page Turner File

This is a SEO version of 2011 Faces Page Turner File. Click here to view full version

« Previous Page Table of Contents Next Page »

CEMF FCGC

Martine Blouin

WWW.FCGC.CA

Every day, in some small way, Martine Blouin strives to be an ambassador for the engineering profession. “Through volunteerism, I have found a way to energize and help my community – something I believe is inseparable from being an engineer. I look forward to a career dedicated to helping others through utilizing my engineering skills,” she says. Martine is currently a third-year biomedical engineering student at École Polytechnique. Her many accomplishments include having written for the magazine of the Association québécoise des établissements en santé et service sociaux on the role of medical engineering, working as a research intern on scoliosis in young girls in collaboration with l’hôpital Sainte-Justine, and organizing visits for students interested in biomedical engineering at the university. She has also volunteered for Meals on Wheels, studied piano and was featured in a promotional video promoting the internship program at her university.

Tous les jours, d’une certaine manière, Martine Blouin fait tout cequi est en sonpouvoir pour êtreune ambassadrice pour la profession d’ingénieur. « Grâce au bénévolat, j’ai trouvé unmoyen de faire avancer et ma collectivité et de l’aider, ce qui est inséparable d’avec la profession d’ingénieur. J’étais impatiente d’avoir une carrièredans undomaine spécialiséquime permettrait d’aider les autres, tout enmettant à profit mes compétences en génie, » dit-elle. Actuellement, Martine en est à sa troisième année d’études en génie biomédical à l’École Polytechnique. Parmi ses nombreuses réalisations, mentio des articles pour la revue de l’Ass des établissements en santé et s rôledugéniemédical; elle a trava en recherche sur la scoliose che collaboration avec l’Hôpital Sain organisédes visites pour les étud génie biomédical à l’université travaillé commebénévolepour le volante; elle a étudié lepianoet a sur le programme de stages à son

CEMF Undergraduate Engineering Scholarship – Quebec Region

Bourse d’études de premier cycle en génie de la FCGC – Région de Québec

CEMF FCGC

According to Dr. David Coleman, the Dean of Engineering at University of New Brunswick, third-year chemical engineering student Erin Flanagan “is one of those rare engineering students who make time in busy schedules to take on student leadership and community service roles over and above their academic workload.” The recipient of a Junior Fellowship in International Development, Erin enjoyed a four-month internship with USAID’s ADVANCE project in Ghana, West Africa.

nity work includes vol-Hospital in the geriatric ree years. Erin believes s potential to shape the as worked tirelessly to n to confidently pursue iring, and challenging through her career in opes to best serve the

Aux dires du Dr David Colem l’ingénierie à l’Université du Nouveau- Flanagan, l’étudiante de troisième a

chimique, « est une de ces rares étudiantes en génie qui prennent le temps, malgré des horaires très chargés, d’assumer le leadership étudiant et les rôles associés au travail communautaire, en plus de leur charge de travail scolaire. » Boursière diplômée en développement international, Erin a vraiment tiré profit de son stage de quatre mois dans le c projet ADVANCE de USAID au Ghana, occidentale. Dans le cadre de son travail com taire de grande ampleur, mentionnons son bé à l’unité gériatrique de l’hôpital de Moncton, samedis pendant trois ans.

Erin croit « que les ingénieurs ont un éno tentiel pour ce qui est de façonner le monde a travaillé sans jamais se lasser à encourager le femmes à poursuivre en toute confiance des c dans « des domaines passionnants, inspirants et stim-ulants du génie ».

CEMF Un ate Engineering Scholarship – Atlantic Region

Bourse d’études de premier cycle en génie de la FC – Région de l’Atlantique

CEMF FCGC

Page 7 - 2011 Faces Page Turner File

This is a SEO version of 2011 Faces Page Turner File. Click here to view full version

« Previous Page Table of Contents Next Page »